Espresso met de vrouw van Geert Wilders


Ik lach me rot!

Meldpunt

De PVV heeft een meldpunt geopend voor overlast van Midden- en Oost-Europeanen. ‘Geert heeft het nummer meteen in zijn telefoon gezet,’ zegt de Hongaarse vrouw van de PVV-leider. ‘Met één druk op de knop kan hij een klacht melden.’ Heeft haar man dit al gedaan? De echtgenote van Wilders schudt haar hoofd. ‘Maar het scheelde niet veel,’ zegt ze. ‘We hadden gisteren ruzie over de afwas.’ Wat hadden ze gegeten? ‘Ik had een lekkere tajine gekookt,’ zegt de echtgenote van Wilders, ‘maar had geen zin in de afwas.’ En nu? ‘Nu vindt Geert dat ik overlast bezorg en vervuiling veroorzaak.’ De echtgenote van Wilders neemt een slokje espresso. ‘Gelukkig hebben we een Poolse schoonmaakster die haar hand niet omdraait voor een afwasje.’ Is Wilders daar ook blij mee? ‘Niet helemaal,’ antwoordt ze. ‘Die Poolse heeft de baan ingepikt van onze Nederlandse schoonmaakster.’ Hoe is dat gebeurd? ‘Ze was veel goedkoper,’ zegt de echtgenote van Wilders. ‘Maar prostitutie ziet ze dan weer niet zitten.’ Dus de PVV-leider gaat geen klacht indienen tegen zijn eigen schoonmaakster? ‘Nee,’ antwoordt de echtgenote van Wilders. ‘Maar hij vreest wel dat ze mijn plaats ook in kan nemen.’

Bron: http://www.nrc.nl/vanderkwast/2012/02/09/espresso-met-de-vrouw-van-geert-wilders/?utm_campaign=rss&utm_source=syndication

